Karta Radeon HD 4870

Autor: gctechs <gctechs.usunto_at_wp.pl.usunto>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 23:55:21 MET DST

Witam

Na wstepie chcialem przeprosic, ze czesc mojego posta dotyczy oprogramowania, jednak sa to tematy scisle zwiazane
z hardware'm. Dziekuje za wyrozumialosc :).
Mam zamiar rozbudowac sobie komputer poprzez zakup nowej plyty glownej, karty graficznej, RAM-u i procesora.
Komputer sluzyc bedzie przede wszystkim do gier. Kwota, jaka moge przeznaczyc to maksymalnie 2000 zł.
Wybralem juz nawet konkretne modele czesci, jednak zrodzilo to wiele pytan.
Zaczynajac od karty graficznej, wybralem Radeona HD 4870. Problem w tym, ze nigdy nie posiadalem zadnej karty ATI.
Niestety, na stronie producenta nie moge znalesc sterownikow do tejze karty. Rozumiem, ze sterowniki sa w
przygotowaniu, a narazie trzeba wybrac stosunkowo najwyzyszy model z listy?
Wiadomo, ze kupuje te karte glownie dla nowszych gier, interesuje mnie jednak takze kwestia kompatybilnosci ze strszymi
tytulami, np. Splinter Cell 1, Max Payne 1, System Shock 2 (ze standardowym fix-em XP), Alien vs Predator Gold, GTA1,
Shogo, Crimson Skies i ogolnie produkcje z poczatku lat dwutysiecznych oraz nieco starsze. Nvidia ma pewne problemy,
jednak w wieszosc (poza dwoma ostatnimi) z tych gier da sie grac bez problemow. Jak natomiast wyglada to w przypadku
Radeonow? Nie chodzi mi tu zresza o szczegolowa liste kompatybilnosci, tylko czy ogolnie rzecz biarac problemow ze
starszymi gierkami jest mniej czy tez wiecej, porownujac z Geforce'ami.
Procesor - Core 2 Duo E8400
Pamiec RAM - GoodRam DDR2 2 x 2GB 800MHz CL5
Uzywam 32-bitowego XP, jednak wychodze z zalozenia, ze ile system obsłuży, tyle wystarczy, reszta moze sie przydac,
gdy postanowie uzyc 64-bitowego OS-a. Moje pytanie tylko brzmi, czy XP-kowi "nie przeszkasza" obecnosc wiekszej
ilosci ramu niz moze obsluzyc (po za tym, ze oczywiscie calej nie wykryje)?
Plyta glowna - Gigabyte GA-EP45-DS3
Czy oplaca sie inwestowac w chipset P45? Mam najwiecej watpliwosci co do wyboru plyty glownej. Mialby ktos moze jakies
propozycje? Mam dysk na SATA2, jeszcze uzywam takze IDE, nie bede raczej robil macierzy RAID, zalezy mi jedynie na
stabilnej i "kompletnej" obsludze w/w urzaden.
Ostatnia sprawa to zasilacz. Obecnie posiadam HuntKey HK-400AP. Z tego co wiem, cieszyl sie on dosyc dobra opinia,
widzialem wiele pozytywnych recenzji. Zastanawiam sie tylko, czy te 400W wystarcza. Ponoc ten zasilacz oferuje
"100 Wat gratis", w testach osiagnal ponad 490W. Oprocz wyzej wymienionych komponentow (MB,CPU,RAM,GPU) zasilacz
musialby "uciagnac" takze dwa dyski 7200 rpm (jak pisalem, jeden SATA2, drugi IDE), nagrywarke DVD, FDD oraz
Sound Blaster-a Live.

Bede wdzieczy za wszelkie informacje i sugestie.
Pozdrawiam

--
...::--_GomezCore Technologies_-::...
..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..