Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 20:33:37 MET DST

PAndy pisze:
> Nie, szum jest pozyteczny bo w obecnosci szumu nie skorelowanego z
> sygnalem nastepuje linearyzacja kwantyzatora - rozpraszanie bledow
> kwantyzacji

Pożyteczny albo i nie. Zależy od dziedziny.

> mam propozycje - wygeneruje sobie w arkuszu 256 liczb o wartosci od 0 do
> 255 a potem poobrabiaj je (zasymuluj operacje typu jasnosc, kontrast,
> gamma), do obrobki uzyj liczb zmiennoprzecinkowych podwojnej precyzji,
> to co uzyskasz skonwertuj do postaci calkowitej...
> wyniki porownaj i sam wyciagnij wnioski

Robi Pan znów ten sam błąd w rozumowaniu. Po ww operacjach, poza
jasnością oczywiście, monitor rekalibruje się, ustalając nowe wartości
LUT monitora. Nie ma obliczeń na liczbach 8 bitowych.

Przetwornik cyfrowo-analogowy na karcie graficznej jest 10-bitowy. Można
to sprawdzić schodkami gradientu przy połączeniu analogowym.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!