Re: Karta Wi-Fi zamiast LiveBoxa?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 15:31:40 MET DST

"Joanna" napisał:

> Zakładam używanie Internetu w laptopie w ramach mieszkania,
> czyli w zasięgu kilkudziesięciu metrów maksimum.

Kilkudziesięciu metrów? To nie mieszkanie, to pałac ;-)

> Myślałam o pożyczeniu z TPSA, a docelowo być może o zawarciu
> umowy, w celu wykorzystywania LiveBoxa, ale opinie o nim są
> bardzo różne. Czy rozwiązanie z kartą Wi-Fi będzie lepsze?

Nie, bo będzie to wymagało, aby ów stacjonarny komputer był cały czas
włączony, ilekroć chcesz skorzystać z laptopa. LiveBox z kolei (być może ze
względu na brak zewnętrznej antenki) nie najlepiej sobie poradzi z takimi
odległościami, a jeśli po drodze będą ściany to tym gorzej. Poleciłbym
router z antenkami np. Linksys WAG200G EU, raczej z lepszym zasięgiem niż
karta Wi-Fi, no i również umożliwiający niezależne korzystanie z łącza. Ale
najpierw, jeśli masz taką możliwość, weź na próbę owego LiveBoxa, może w
Twoim przypadku się sprawdzi. Tym bardziej, że masz w laptopie wbudowane
Wi-Fi, z pewnością lepsze niż ów tepsiany dongiel dołączany do LB, z którym
miałem nieprzyjemność się użerać.

JoteR