Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 11:57:46 MET DST

Rev258 pisze:

> A jaki
> monitor do zdjęć jest dobry a nie kosztuje strasznie dużo? Nie chcę
> wydać więcej niż 1-1,2 tys.

jeśli nie zraziłeś się do Samsunga i nie przeszkadza Ci brak typowego
OSD to 971P na PVA jest w tym przedziale cenowym. moim głównym
zastosowaniem nie jest grafika tylko internet i różnego edytory tekstu,
a potem gry, niemniej czasami zdjęcia oglądam albo grafikę obrabiam i
wreszcie nie ma *dostrzegalnej* różnicy pomiędzy tym a CRT, którego
pozbyłem się kiedyś w zasadzie tylko i wyłącznie ze względu na brak
miejsca na biurku. po dobrym wyregulowaniu wreszcie zdjęcia są w tej
samej tonacji i identycznych kolorach co na podłączonym do drugiego
komputera CRT, olbrzymi przeskok po poprzedniku, iiyamie na TN. poza tym
podawane kąty widzenia są realne i tutaj też olbrzymia różnica do
poprzedniego monitora, stojąc mam taki sam obraz jak siedząc czy leżąc,
pod kątem 180 stopni ciężko patrzeć, ale tak z 170 również nic się nie
zmienia. dodatkowo pivot, no i jak dla mnie ten monitor po prostu dobrze
wygląda.

ale ogólnie nie ważne co wybierzesz: byle na PVA albo lepszej matrycy i
powinno być dobrze. są np. ciekawe NECe, nota bene też na matrycach
Samsunga.