Re: Czy są desktopy z 2 x CPU QC ?

Autor: Przemek Piorkowski <przemekpiorkowski_at_gmail.com>
Data: Sat 12 Jul 2008 - 15:47:19 MET DST

On 12 Lip, 14:37, Piotr Rezmer <piotr.rez...@WYWAL.ens.net.pl> wrote:
> interesuje mnie czy wiatraki w takim urządzeniu
> chodzą na maksa tak jak w niektórych serwerach, czy też jest jakaś
> dynamiczna kontrola obrotów oraz napięcia CPU (też w jak niektórych
> serwerach :) )

Aaa... jest jest, nawet box-owe chłodzenie Intela, o ile płyta to
umożliwia (nowe to chyba bez wyjątku) dostosowują prędkość do
obciążenia. Dodatkowo można to w BIOS-ie płyty jeszcze dostroić czy i
jak ma odbywać się ta regulacja.
Co do napięcia - nie wiem, ale taktowanie może być obniżane, gdy
system na biegu jałowym robi, więc napięcie raczej też może. Ogólnie
to już baaardzo dawno Intel nie wydał procesora o tak dobrym stosunku
pobieranej/wydzielanej energii do wydajności. Podejrzewam, że nawet
Tualatiny miały gorszy.

P.