Re: 400 GB na p³ycie - 16 warstw od PIONEER

Autor: ZASK <ZASK_at_zask.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 01:54:32 MET DST

> Mnie niepokoi jedna rzecz: w p³ytach CD odstêp wypalanych pitów od
> powierzchni by³ spory, rzêdu milimetra; dla DVD b³ juz sporo mniejszy a
> dla Blue-Ra i HD DVD jeszcze mniejszy, rzêdu 0.1 mm;
> dla tak ma³ego odstêpu wystarczy ma³e zadrapanie aby zniszczyæ zapis

Nie pamietam tych wartosci, trudno mi porównac CD do DVD i do Blu Ray, ale
wiem ze mimo tej calej skomplikowanej korekcji bledów i zabezpieczen (cos
kolo 30% dysku to sumy kontrolne) to mimo to dyski szybko sie rysuja i
czesto albo czesc danych jest nie do odczytania (a zainstaluj tak jakis
program :), a czasem w ogóle caly dysk jest do kosza. Ja tak stracilem sporo
wartosciowych danych. Teraz wazniejsze rzeczy trzymam na dyskach (mam 2
magazynki SEAGATE po 1 TB kazdy na wazne dane). To samo bylo z dyskietkami -
nigdy nie mozna bylo na nich polegac.

I jeszcze sa oczywiscie SSD, czy flash-pen drive - ale powiem, ze moze mam
pecha, ale dwa pen drive odmówily mi wspólpracy (nie byly moze markowe) i
trafily tez do kosza. Wiec i flashe nie sa 100% niezawodne. Moze inaczej
byloby z PQI, Patriot, OZC czy GEIL.