Re: Problem z Ether Hub'em SVEC - NTG?

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Thu 10 Jul 2008 - 15:00:13 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> Jedno albo drugie ;) Na podstawie objawów więcej się nie
> stwierdzi. Zasilacz możesz częściowo sprawdzić multimetrem,

Hehe - skąd ja Ci multimetr w bibliotece wezmę? O tester kabli musiałem
zabiegać 2 lata :)
> czy daje właściwe napięcia. Poza tym sprawdź, czy zasilacz
> i sam hub się nie przegrzewają (i czy hub nie jest w środku
> zakurzony, jeżeli ma otwory wentylacyjne).
Zasilacz jest dość mocno nagrzany (dlatego właśnie przyszło mi do głowy,
że być może to jego wina). Co do kurzu to sprężonego powietrza Ci u nas
dostatek - przedmucham hub (może nawet uda mi się otworzyć obudowę). ;)

> Swoją drogą naprawdę polecam (przy dzisiejszych cenach
> sprzętu) kupno jakiegoś switcha 100 Mbps czy nawet 1 Gbps.
Ależ owszem - ale to uniwersytet - tutaj zbiera sie zapotrzebowanie na
sprzęt a potem kupuje w drodze przetargu... zapewne sam wiesz jak to
działa (nie ma nic "od ręki"). ;) Switch'e sa tanie jak barszcz to
wiadomo - są naturalnie zamówione ale akurat nasz dyrektor wstrzymał
chwilowo wszystkie zakupy...

> nie będzie się zawieszało :) Mój 8-portowy Planet 100 Mbps
> działał po kilka miesięcy bez wyłączania czy resetowania
> i nie pamiętam, żeby się kiedyś powiesił.

Ja mam tu w pracy sporo 8-portowych switch'y, głownie Compex'a i
Planet'a - ale wszystkie są aktualnie wykorzystywane bo infrastruktura
sieciowa jest niewystarczająca (jej rozbudowa jest dużo wolniejsza niż
tempo przybywania nowych komputerów z dostępem do internetu).

Pzdr, OMSON