Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Wed 09 Jul 2008 - 19:38:40 MET DST

radxcell pisze:
> to moze wytlumacz mi, tak zebym zrozumial.

Efekt halo na luminoforze, dyfrakcja na krawędzi maski, zbieżność
wiązki. Po szczegóły odsyłam do podręczników.

Nieostrość kineskopu jest związana z zasadą działania i określana nawet
fachowymi terminami. Najmniej nieostry jest w naturalnej rozdzielczości.
Interpolacja innej rozdzielczości jest maskowana wyżej wymienionymi
efektami. W odróżnieniu, wyświetlacz LCD, również z zasady działania,
jest w naturalnej rozdzielczości, idealnie ostry, ale przez brak wad
powodujących nieostrość, nie potrafi "wygładzać" innych rozdzielczości
niż piksel w piksel. Receptą w tego typu monitorach jest wielkość
plamki. Czym mniejsza, tym lepiej wyglądają nienaturalne rozdzielczości.
Istnieją monitory z plamką poniżej 0.2, na których ciężko odróżnić, o
ile w ogóle się da, tryby konsolowe od CRT.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!