Re: Dla Was banał, dla mnie koszmar :/

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 19:57:40 MET DST

Użytkownik "M." <turtle75@op.pl> napisał w wiadomości
news:g5090i$ed5$1@news.onet.pl...

> W drodze do domu kupiłem też nagrywarkę LG GSA-H55L. I tutaj zaczął się
> tytułowy koszmarek. Jest CD Rom, bios go widzi. Zamieniam na DVD Rom,
> dupa. Nie rozpoznaje urzadzenia. Zworkiem ustawiałem na master, slave i tą
> trzecią opcję (nie wiem, co oznacza). Bios nie przewiduje "innego czegoś
> rom'owego" niż CD-ATAPI.

Ta trzecia to "cable select" czyli będzie masterem podpięta do krańcowego
gniazdka przewodu albo slavem w środkowym.

> I tak się zastanawiam. Co robię źle. Czy namieszałem coś w Biosie -
> obecnie jest wszedzie "auto", czy po prostu tak stara karta nie rozpoznaje
> napędu DVD? Dla mnie wątpliwe, choć nie wykluczające.

Sprawdź czy napęd jest widoczny w Windowsach. Ten system na sterowniki
neizależne od BIOS-u.

> Szkoda mi pchać się w nowy komp, skoro i tak będzie używany od święta, a
> właśnie wyłożyłem blisko 300 pln na wspomniane akcesoria. Od biedy CD Rom
> wystarczy, ale muszę jakoś system postawić, a mam oem'a na DVD.
>
> Pomożecie?

Gierek zmartwychwstał? Być może masz taką taśmę, która widzi mastera tylko
na swoim końcu a slave tylko wpiętego w środek. Może także uszkodzona być
sama taśma. Pokombinuj. Najbezpieczniejsza jest opcja "CS".