Re: T61- problem z klawiaturą (Z <-> Y)

Autor: Nautes <send.to_nautes_gues_what_interia_dot_pl__at_no.spam>
Data: Sat 05 Jul 2008 - 14:19:34 MET DST

Marek Marecki w <news:g4m14c$eu3$1@news.onet.pl> napisał(a):

> Windows XP pro PL
> Język: polski (programisty)
> Układ klawiatury: polski (programisty)

> Podczas pierwszego uruchamiania notebooka (od zera) i wpisywania hasła do
> Windows XP moje hasło nie było akceptowane (na szczęście notebooka mogłem
> odblokować poprzez czytnik linii papilarnych).
>
> Ten problem nie występował podczas wpisywania tego samego hasła do
> odblokowywania stacji roboczej (gdy notebook był już pierwszy raz w ciągu
> dnia uruchomiony).

> Jak to zmienić?

Jeśli wskazówki innych nie pomogą, to można w ostateczności wymusić
załadowanmie mapy klawiatury przed uruchomieniem środowiska graficznego.

W pliku config.sys trzeba dopisać lub zmienić na

device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1) [1]
country=048,852,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

autoexec.bat:
mode con codepage prepare=((852) c:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi
mode con codepage select=852
keyb pl,,C:\WINDOWS\COMMAND\keybrd4.sys

W szczególności zwróć uwagę na ostatnią linijkę autoexec.bat. Czy nie masz
przypadkiem keybrd2.sys. Często, jeśli się zapomniało przy instalacji wybrać
odpowiedni układ klawiatury, pozostaje 2. I to jest źródłem problemów.

Oczywiście trzeba odblokować pliki do zapisu i wyłączyć ich ukrywanie...

Pozdr.
Sławek