T61- problem z klawiaturą (Z <-> Y)

Autor: Marek Marecki <marek_at_gmaila.com>
Data: Fri 04 Jul 2008 - 22:27:52 MET DST

witam,

Mam nowego notebooka T61.

Windows XP pro PL

Język: polski (programisty)

Układ klawiatury: polski (programisty)

Zainstalowane wszystkie poprawki Microsoft i Lenovo.

Opis problemu.

Podczas pierwszego uruchamiania notebooka (od zera) i wpisywania hasła do
Windows XP moje hasło nie było akceptowane (na szczęście notebooka mogłem
odblokować poprzez czytnik linii papilarnych).

Ten problem nie występował podczas wpisywania tego samego hasła do
odblokowywania stacji roboczej (gdy notebook był już pierwszy raz w ciągu
dnia uruchomiony).

Na podstawie różnych prób, doszedłem do wniosku, że znaki na klawiaturze "Z"
i "Y" są zamienione miejscami (hasło zawiera "Y") tylko podczas uruchamiania
notebooka "od zera" i logowania się do systemu win XP. Wnioskuje to po
fakcie, że jak podczas wpisywania hasła zamiast klaiwsza "Y" użyje klawisza
"Z", to hasło jest akceptowane jako prawidłowe.

Problem ten nie występuje, gdy hasło wpisywane jest później w celu
odblokowania notebooka (stacji roboczej) w Windows XP (winda wrzuci
widocznie swoje drivery).

Dlaczego jest taki dziwny układ znaków na klawiaturze tylko podczas
uruchamiania notebooka? Skąd podczas uruchamiania zasysyany jest driver
klawiatury?

Jak to zmienić?

W poprzednim T41 wszystko było OK..

Czy ktoś z userów T61 miał podobny problem?

Serdecznie pozdrawiam
SMi
Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
(poprzedniej) korespondencji !!!