Re: Dyski twarde i pecet

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Thu 03 Jul 2008 - 14:20:17 MET DST

> 1. Czy po ich wypi臋ciu z p艂yty, po zakupieniu stacji dokuj膮cej, b臋d臋
> mia艂 do nich swobodny dost臋p za pomoc膮 laptopa i wej艣cia USB - i jak
> si臋 w贸wczas b臋dzie mia艂a kwestia zainstalowanego na ka偶dym z nich
> systemu (dost臋p do zasob贸w systemowych, np. desktopu na profilu itp)?

Je艣li s膮 to typowe dyski ze z艂膮czem IDE to powinien艣 zakupi膰 sobie
interfejs, kt贸ry pozwoi pod艂膮czy膰 dysk twardy do laptopa przez gniazdko
USB - dysk b臋dzie widoczny jako nap臋d wymienny (podobnie jak pendrive).
Przyk艂adowa aukcja:
http://allegro.pl/item388448303_usb_2_0_ide_adapter_3_5_zasilacz_dvd_cd_hdd_k6.html

Je艣li dyski maj膮 za艂o偶one "normalne" partycje, nie s膮 szyfrowane, nie
pracowa艂y w macierzy itp. to nie b臋dziesz mia艂 problem贸w z dost臋pem do
danych zapisanych na dysku.
Oczywi艣cie nie b臋dzie to wygl膮da艂o tak, 偶e po pod艂膮czeniu dysku na
pulpicie pojawi膮 si臋 znajome ikonki dokument贸w czy program贸w - trzeba
b臋dzie sobie poszuka膰 konkretnych plik贸w na dysku. Bardzo mi艂e zaj臋cie
na wakacyjny wiecz贸r.

Problemem b臋dzie natomiast sam dost臋p do profilu i systemu operacyjnego.
Systemu prawdopodobnie nie uruchomisz na z tego dysku na laptopie. Ale
jak poprosisz kogo艣 bardziej do艣wiadczonego o pomoc, z pewno艣ci膮 uda si臋
odtworzy膰 profil przynajmniej na poziomie zgrania dokument贸w, plik贸w
poczty, ksi膮偶ki adresowej, ustawie艅 program贸w itp. To ju偶 zabawa dla
kogo艣, kto zna bli偶ej dany system operacyjny i oprogramowanie, kt贸rego
u偶ywasz.

O "bebechy", kt贸re pozostan膮 po wyj臋ciu dysk贸w twardych nie musisz si臋
martwi膰, b臋d膮 dzia艂a膰.
Aha, a mo偶e po zakupie wspomnianego adapera IDE na z艂膮cze USB kto艣
przeniesie Twoje dane na dysk laptopa i b臋dziesz m贸g艂 podarowa膰 komu艣
stary komputer razem z dyskami? Wydaje mi si臋 to najsensowniejsze -
ci膮g艂臋 pod艂膮czanie du偶ego starego dysku przez adapten USB niejako
zaprzecza idei laptopa - komputera ma艂ego, kompaktowego, przeno艣nego...

geyb