Re: Jaka jest wydajność Intel Atom

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Tue 01 Jul 2008 - 18:25:15 MET DST

"Magnitudo" <taoiseach@wp.pl> wrote in message
news:g4dfnu$c4l$1@achot.icm.edu.pl...
> Czy są jakieś benchmarki dostępne w necie badające wydajność Intel Atom na
> tle innych dostępnych procesorów.
>
> Czy w ogóle gdziś dostępne są testy wszystkich do tej pory sprzedawanych
> procesorów od 8086 do najnowszych we flopach, czyli ilości operacji
> zmiennoprzecinkowych na sekundę.
>
> Wydaje mi się że to najbardziej obiektywna miara porównawcza dla
> procesorów różnych producentów i architektur.
> (...)

"Flopy" to troche uproszczenie. To co podawane jest dla danego procesora
jako "flopsy" to zazwyczaj liczba operacji dodawania lub mnozenia (zazwyczaj
trwaja tyle samo) wykonywanych w czasie sekundy i tylko tych operacji. Nie
uwzglednia czasu trwania dzielenia, funkcji trygonometrycznych, logarytmow,
porownan itp. Czesto nie mowi sie tez czy dotyczy to liczb pojedynczej czy
powdojnej precyzji. Dobrym przykladem bylo porownanie starego Atlona i
Pentium 4. Ten drugi potrafil miec wiecej "flopow" tych klasycznych niz
produkt AMD ale na funkcjach innych niz dodawanie i mnozenie sytuacja byla
odwrotna. Inny przyklad to G5 IBMa (ten ostatni z Maca). Jego jednostka SIMD
miala srednio 2x wieksza moc obliczeniowa ale tylko na pojedynczej precyzji
gdzie byla w stanie wykonac jednoczesnie mnozenie z dodawaniem (miala do
tego specjalna instrukcje), nie potrafila tego zrobic dla liczb podwojnej
precyzji, ktore sa czesciej wykorzystywane w obliczeniach - ale marketing
dzialal.

Dodatkowo wiele algorytmow jest zaleznych od szybkosci magistrali pamieci a
nie od samego procesora. Jednostki arytmetyczne wspolczesnych procesorow sa
10-20x szybsze niz szybkosc magistrali pamieci dostarczjacej danych dla tych
jednostek wiec w tych przypadkach procesor chocby nie wiadomo ile mial
flopow przez 90-95% czasu sie nudzi.

A jeszcze bardziej dodatkowo to "flop" mowi o operacjach
zmiennoprzecinkowych, pozostaja jeszcze operacje staloprzecinkowe ktore tez
sa bardzo wazne.

W razie jakbys porownywal to dobrze zebys mial powyzsze w pamieci ;-)

Pozdrawiam,
uC
www.ultracode.eu