Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Wed 25 Jun 2008 - 13:25:48 MET DST

"Michal Lukasik" 1xfseg2yqsv7x$.dlg@smutas.org

> Nie całkiem - są one prawdziwe dla warunków przewidzianych przez
> producenta jako "idealne" dla eksploatacji - czyli wszystko co nie zawiera
> się w AFR*, które to rośnie wraz z pogarszającymi się warunkami.
> Nie można rozpatrywać MTBF bez AFR i tak właśnie twierdzi np. Seagate w
> swoich dokumentacjach***. A Lechu, choć zawsze odsyła do dokumentacji
> twierdząc, że tak doskonale je zna i rozumie, w tej kwestii opiera się na
> słowniku (f-my Ibas**) dla idiotów, którzy nie potrafili zadbać o
> bezpieczeństwo swoich danych i zwracają się do nich o pomoc - słownik ten
> [...]

Termin MTBF nie pochodzi ze słownika (czy słownictwa) firmy IBAS,
ale istnieje od niepamiętnych czasów i dotyczy wszystkich urządzeń.

I chyba stratą czasu jest ,,dyskutowanie'' z ludźmi, którzy o tym nie wiedzą.

Reszty raczej nie przeczytam.

Gdy byłem uczniem szkoły podstawowej (pierwszych jej klas) powiedziałem
kolegom o tym, iż Hamerykanie oferowali Polsce pomoc materialną w ramach
planu Marchala. Koledzy uznali mnie za głupca, gdyż kwota rzędu trzech
miliardów dolarów (gdy przeciętna płaca w Polsce wynosiła kilkanaście
dolarów) wyglądała nieprawdopodobnie.

Było mi przykro, iż jestem (byłem wówczas) bez powodu nazywany głupim.
Później mi przeszło i teraz mnie nie martwią te wszystkie wypowiedzi. :)

Oczywiście koledzy z podstawówki postanowili poszukać prawdy
i poprosili nauczycieli o rozstrzygniecie sporu, a że
nauczyciele nie byli równie mądrzy jak Kawecki, rację
przyznali mnie.

I od tamtej pory koledzy (i koleżanki też) ;) przyjmowali
moje rewelacje spokojniej. :)

-==-

Ofermy :) psujące dyski w zastraszająco szybkim tempie zawsze
będą kwestionowały dane producentów.

Ja nie mam problemów z dyskami i nie kwestionuję tych danych.

-=-

Oczywistością jest, że producenci liczą MTBF dla warunków ,,idealnych'',
nie zaś dla ekstremalnych -- nie liczą żywotności dysku palonego
w piecu czy moczonego w wannie. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'