Re: Duży, przyzwoity dysk

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Mon 23 Jun 2008 - 21:37:11 MET DST

"skx" <skx213@gmail.com> wrote in message news:g3of81$uqo$1@news.onet.pl...
> Potrzebuję dokupić dysk twardy -- możliwie duży, ale z tych niezbyt
> drogich. Mam płytę K8N Neo4, która ponoć obsługuje Sata 300 MB/s i
> 150 MB/s. W tej chwili mam 3 dyski: 2 SATA, jeden stareńki (gdzieśtam
> z początku wieku) PATA i właśnie ten chciałbym zastąpić.
>
> Na co zwrócić uwagę?
> Wpadł mi w oko Samsung SpinPoint F1 HD642JJ (640GB, 7200RPM, 16MB,
> SATA/300, NCQ) -- http://samsung-640.gu.ma/ -- trochÄ™ ubogi w cache
> (czy różnica w wydajności byłaby odczuwalna?) ale imponuje ceną,
> warto? Czy raczej dołożyć 5gr do gigabajta i kupić np. Seagate
> [...]

Ja potrzebowalem dysk do podobnych celow i po namysle wybralem Samsunga 750
GB (moj pierwszy Samsung, do tej pory wiele WD i Seagetow). Na razie mam go
od miesiaca i jest bardzo milo (szybko i cicho i tanio). NCQ, SATA 300, 32
MB cache itp do niczego Ci sie nie przydadza jezli ma to byc dysk na
archiwum.
pzdr.,
uC
www.ultracode.eu