Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Jan Strybyszewski <gdzies_at_w.pl>
Data: Fri 20 Jun 2008 - 07:31:21 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> "Jan Strybyszewski" g3dmhc$7iv$1@news.onet.pl

> A z jaką szybkością obraca się wałek rozrządu w silniku motocyklowym?

Wez mnie nie oslabiaj, To jakbys chcial udowodnic iz samolot moze latac
dlugo i szybko bo przeciez wysyłamy pojazdy na Marsa

> Moje nie padają. Widziałem setki dysków, które nie padły mimo dzisiątków
> tysięcy przepracowanych godzin.

Twoje .... wszystkie "3" ? Ja mam pod opieka 47 serwerów o 215 dyskach
i w ciagu 3 lat padly 3 sztuki. tak wiem to złośliwe krasnoludki.
A niby warunki idealne.

> Choćby dlatego:
>
> -- że komputer (z pracującym dyskiem) może przewrócić się w czasie pracy

To chyba jak wypije za duzo wodki.

> -- zasilacz może dać zbyt duże napięcie, bo coś w nim padnie

Macierz dyskowa nic nie da poleci cala

> -- może spaść grom z jasnego nieba ;)

to samo

> -- serwerownię może zalać woda lub może zwalić się tynk z sufitu

No wtedy macierz to chyba nie pomoze

> -- może znaleźć się jakiś wirus

macierz dyskowa na to nie pomoze

> -- pracownik nadzorujący produkcję dysku mógł być pijany i dysk jest trefny

A to trefne dyski to wynik pijanstwa, ale chlaja w tym WD

> -- mogło dojść do niezgodności na linii/styku dysk-reszta świata, która
> doprowadza do uszkodzenia dysku (tak kiedyś było z jakimś dyskiem WD
> i jakąś płytą główną)

w wypadku macierzy leci cala.
> -- jakiś dowcipniś/dywersant mógł coś popsuć

I na to ma pomoc macierz ?

> -- mądry człowiek nie igra z losem, o ile nie musi igrać

Prawdziwi admini backupow nei robia ale ja sie pytalem po co macierze.

> -- są też błędy logiczne i niecelowe skasowania plików

macierz nei pomoze

> -- ponadto raz na jakiś czas dochodzi do przekłamania
> na dysku, czego producenci nie ukrywają (nawet
> podają, jak rzadko do tego dochodzi) a co może
> być dostatecznie bolesne.

dyskami steruje macierz i jak przeklamie to ... macierz nei chroni przed
takim bledem

> Modlę się. I Bóg (podczas modlitwy) mówi mi, abym backupował dane
> i abym nie martwił się. I wiesz co? Dyski mi padają tuż po backupie. :)

Pytalem sie po co macie3rze jak dyski cudowne

> Mam dwa dyski i jeden jest kopią drugiego. W przybliżeniu kopią. :)

RAID czy backup ?

> Ja backupuję swoje dane. Tylko twardziele (twardogłowi) nie backupują.
> Po to kupiłem dysk, po to kupiłem nagrywarkę i po to mam masę programów
> do backupowania. Po to mam kilkadziesiąt partycji, po to mam pod ręką ze
> 30 partycjonerów. Backupuję i bardzo często trzymam bardzo długo to, co
> mógłbym od razu skasować.

Pytalem sie po co macierze RAID skoro dyski nie padaja a ty mi tu z
backupami. Taki RAID 5 wedlug ciebie to pewnie strata czasu i pieniedzy

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/