Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Sanctum Officium <wytnij.to_at_wytnij.to.>
Data: Thu 19 Jun 2008 - 23:13:11 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:g3egkh$nuv$1@flis.man.torun.pl...

> "Sanctum Officium" g3dv4t$gbi$1@news.onet.pl

> Nie bez powodu dyski dzielą się na takie, które mogą pracować ciągle i
> takie,
> które nie mogą pracować ciągle.

Według Ciebie moga pracować przez 1 mln godzin, bo taki mają MTBF. A
kilkudziesięciu tysięcy nie wytrzymuja.

> [...]
>
> -=-
>
> Znam faceta (syna tłumacza przysięgłego -- ciekawe, jak często przysięga)
> ;)
> który znał się na kserokopiarkach (bo kserował zarobkowo sporo w czasie,
> gdy
> takie urządzenie było niemal/wręcz zakazane w PRL, o ile nie było gdzieś
> tam
> zarejestrowane) który mi mówił, że to ograniczenie tygodniowe czy
> miesięczne
> jest bardzo istotne a przekroczenie limitów skutkuje niechybnie

Skutkuje przede wszytkim czasowym (krótkim) spadkiem jakości. I chyba niczym
więcej. Zapytaj ludzi, prowadzących punkt ksero, dlaczego mają czasem nawet
po 10 maszyn w punkcie.

> Co więcej -- serwisanci natychmiast rozpoznawali przyczynę
> usterki i z gwarancyjną naprawą były kłopoty.
>
> -=-
>
> Z jakiegoś powodu dyski pracujące ciągle, choć nie przystosowane do takiej
> pracy, nie wyciągną godzin z MTBF. Podobnie nie wyciągną te, które były
> zbyt
> mocno bite lub podpiekane na [żywym lub martwym -- ze zgryzoty] ogniu. :)

Zmieniasz zdanie. Dopiero co pisałeś, że dyski mogą się kręcić na okrągło i
nic im się nie dzieje.

> Tylko nieliczne dyski mogą wg producentów pracować ciągle. Inne muszą
> odpoczywać co jakiś czas, choć trudno określić, co jaki i jak długo. :)

Pokaż mi, gdzie producent dysku tak pisze.

MK