Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 19 Jun 2008 - 22:40:01 MET DST

"Sanctum Officium" g3dv4t$gbi$1@news.onet.pl

> To co się psuje. Połowa dysków pracujących w sposób ciągły nie dożywa 5 lat.

Nie bez powodu dyski dzielą się na takie, które mogą pracować ciągle i takie,
które nie mogą pracować ciągle. W przypadku drukarek czy kserokopiarek podawano
liczbę kopii, jaką można wycisnąć z urządzenia miesięcznie lub tygodniowo.

MTBF MTBFem, a liczba kopii na miesiąc czy tydzień -- swoją drogą. :)

-=-

Znam faceta (syna tłumacza przysięgłego -- ciekawe, jak często przysięga) ;)
który znał się na kserokopiarkach (bo kserował zarobkowo sporo w czasie, gdy
takie urządzenie było niemal/wręcz zakazane w PRL, o ile nie było gdzieś tam
zarejestrowane) który mi mówił, że to ograniczenie tygodniowe czy miesięczne
jest bardzo istotne a przekroczenie limitów skutkuje niechybnie uszkodzeniem
trwałym kserokopiarki.

Co więcej -- serwisanci natychmiast rozpoznawali przyczynę
usterki i z gwarancyjną naprawą były kłopoty.

-=-

Z jakiegoś powodu dyski pracujące ciągle, choć nie przystosowane do takiej
pracy, nie wyciągną godzin z MTBF. Podobnie nie wyciągną te, które były zbyt
mocno bite lub podpiekane na [żywym lub martwym -- ze zgryzoty] ogniu. :)

Tylko nieliczne dyski mogą wg producentów pracować ciągle. Inne muszą
odpoczywać co jakiś czas, choć trudno określić, co jaki i jak długo. :)

-=-

To trochę jak z wiertarką kupowaną za 30 złotych. Niby można nią wiercić,
ale nie przemysłowo. :) (nie na skalę przemysłową)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'