Re: Mały.. - PODSUMOWANIE

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Tue 10 Jun 2008 - 01:04:06 MET DST

Dnia 09.06.2008 Andrzej <Andrzej@Kozak.com.pl> napisał/a:
> I jeszcze proszę o wyjaśnienie takiego zdania krytykującego jak rozumiem
> Linuxa:
> "Albo o filmach, których nie możesz obejrzeć bo taka iTVP albo BBC dają
> materiały zabezpieczane DRM i tak dalej."
> Filmy z BBC interesują mnie szczególnie. Co to jest DRM i czy to będzie
> uniemożliwiało oglądanie na laptopie filmów nagranych na DVD z BBC przy
> pomocy karty telewizyjnej na komputerze stacjonarnym?

IstiejÄ… pliki z filmami lub muzykÄ… zabezpieczone przed kopiowaniem, nie
odtworzysz ich bez specjalnego oprogramowania. Ktoś chciał przez to powiedzieć,
że oprogramowania tego nie ma pod Linuksem.

Nie ma _żadnych_ problemów w oglądaniu pod Linuksem zwykłych filmów w formatach
DivX i podobnych, w nagrywanych filmach z telewizji analogowej i cyfrowej, nic
mi też nie wiadomo o problemach z DVD, ale może nie mam tych "złych" DVD.