Re: Ma³y, tani laptop?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 16:00:07 MET DST

Dnia Mon, 9 Jun 2008 15:25:11 +0200, Andrzej napisa³(a):

> My¶la³em, ¿e te sub... to jaka¶ rewelacja. Wygl±da z Waszej dyskusji, ¿e nie.

¯adna rewelacja. To sprzêt dla ludzi o konkretnych potrzebach i du¿ym
samozaparciu. Zwyk³y user potrzebuje nagrywarki DVD ¿eby móg³ wymieniaæ
siê danymi, pojemnego dysku twardego na którym zmie¶ci swoje pliki, paru
gniazd rozszerzeñ (minimum to PCMCIA i dwa-trzy USB) i dobrych
mo¿liwo¶ci komunikacji ze ¶wiatem. EeePC nie spe³nia tych warunków. Jest
za to ma³y i lekki (choæ bateriê ma pod³±), ale notebooka Ci nie
zast±pi.

> Ci±gle nie mam odpowiedzi na pytanie zadane "kilometry" temu:
> Czy musz± byæ spe³nione oba punkty 1 i 2 czy albo 1 albo 2?
> Pewnie dla znaj±cych siê na tym to oczywiste, ale dla mnie niestety nie.
> Próbowa³em znale¼æ co¶ w Google pod has³em "modem GSM", ale w odpowiedzi
> otrzymujê bardzo ró¿ne rzeczy. Sformu³owanie "na USB" sugerowa³oby,
> ¿e to modem zewnêtrzny - zatem dodatkowe pytanie : ile wa¿y?

Kupuj±c normalnego notebooka bêdziesz mia³ do dyspozycji gniazdo PCMCIA
albo ExpressCard, w które w³o¿ysz ma³y modem UMTS-owy dostêpny za
z³otówkê w ofercie wszystkich operatorów GSM. Inne wyj¶cie, z którego ja
korzystam, to ³±czenie siê poprzez BlueTooth z w³asnym telefonem
komórkowym spe³niaj±cym rolê modemu. Zdecyduje kwestia kosztów za dostêp
i posiadanego sprzêtu. A modemu USB do notebooka nie polecam, bo albo go
bêdziesz klei³ ta¶m± do pokrywy, albo bêd± siê kabelki wlok³y pod
sprzêtem.

BTW Era bodaj¿e ma w ofercie jakiego¶ HP-ka na raty wraz z modemem i
dostêpem do Internetu. Trochê drogie te raty co prawda i umowa zbyt
d³uga, ale sprawd¼.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/