Re: Dysk zewnetrzny USB

Autor: kffiatek <kffiatek.no_at_spam.op.pl>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 11:30:11 MET DST

Rafal M pisze:
> Witam
>
> Na co zwracac uwage przy zakupie obudowy zewentrznej USB na HDD?
>

> Szukam czegos podpinanego na USB (tutaj do osob ktore korzystaja -
> jaki jest praktyczna wysokosc transferu?)

Kupiłem ostatnio Chieftec CEB-35S i to, co mi się nasuwa na myśl to:
* styczność dysku z obudowa
Mam wielka aluminiową obudowę, ale dysk jest na plastikowych sankach.
Nie ma bezpośredniej styczności pomiędzy obudową dysku a całą kieszenią,
przez co strasznie się grzeje. Sformatowanie 320GB dysku było niemożliwe
(przegrzewał się) dopóki nie zwinąłem cienkiej miedzianej blachy i nie
włożyłem pomiędzy dysk a obudowę (z wierzchu). Teraz działa całkiem
nieźle i już się nie przegrzewa.
* złącze dysku
Wybrałem SATA, ze względu na to, że dyski SATA stają sie powoli tańsze
niż IDE, a przypuszczam, że rozwiązanie to będzie bardziej przyszłościowe.
* złącza zewnętrzne
Oczywiście USB 2.0. Zamiast FireWire postawiłem na E-SATA. Chociaż nie
mam tego standardu w laptopie, a IEE-1394 jest nieco lepsze od USB, to
jednak E-SATA w przypadku dysku twardego bije je na głowę.

W środku siedzi Seagate Barracuda 7200rpm 250GB.

Ogólnie mogę polecić ten produkt, ale tylko ze wspomnianą blachą.

pozdrawiam

--
Kffiatek