Re: Mały, tani laptop?

Autor: uchyb ustalony <ask_at_me.for>
Data: Sun 08 Jun 2008 - 21:21:43 MET DST

Andrzej pisze:
> Dzięki za odpowiedzi. Nie śledziłem tego tematu. Chciałbym niebawem
> kupić mój pierwszy laptop, właśnie do tych celów, o których pisałem -
> Internet i filmy. Nie chodzi mi o jakieś kino domowe, po prostu chcę
> móc oglądać filmy. Czy do tego powinien myć widescreen LCD?

Filmy są panoramiczne i to coraz bardziej ;) tak więc i panoramiczny
ekran by się przydał, a jak nie to będziesz miał czarne paski na górze i
dole ekranu - nic strasznego ;)

> Dźwięk stereo mi wystarczy.
>
> O ile się nie mylę film zapisany na DVD można we własnym zakresie
> zmieniać na DivX jakimś programem. Czy w związku z tym bardzo traci
> się na jakości obrazu i dźwięku?

Zależy jak mocno skompresujesz. Teoretycznie się traci, w praktyce ja
tam nie widzę różnicy. Ogólnie jakość to kwestia przyzwyczajenia w
pewnym niedużym zakresie.

> Jeśli nie mały, tani laptop, to jaki inny polecalibyście do tych
> celów?

Może jakaś używka 12-calowa? Procesor np Pentium M, lepiej nie Celeron.
No albo coś nowego. Ludzie mówią, że dobre są Delle i Lenovo (IBMy). Ale
to juz trochę większe sumy.
Ja mam używanego Della D400 i jestem zadowolony, ale ze względu na słaby
kontrast matrycy i kiepską czerń do filmów nie polecam (choć sam
oglądam, mimo że obok stoi PC z 15-calowym LCD - po prostu tak mi
wygodnie). Do dźwięku ważne są słuchawki. Lepsze od małych pchełek będą
takie nauszne, co zakrywają całe uszy (a nie tylko do nich przylegają).
Kupiłem w supermarkecie jakieś Philipsa za około 30zł i jestem baardzo
zadowolony.

Pozdrawiam