Re: starzenie się notbooków

Autor: Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 06 Jun 2008 - 08:13:11 MET DST

Thu, 5 Jun 2008 22:55:13 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

> Laptopy dalej sporo kosztują. Tanie są tandetne namiastki laptopów, a takie
> ludzie właśnie najczęściej kupują. Laptopy zaczynają się tak gdzieś od 4 - 5
> tys. zł.

Ostatnio koledze wybrałem Lenevo N200 za 2 tys. Po stokroć lepszy jest od
mojego megamarkowego Della C640.
Zresztą, typowy komputer domowy, przy założeniu że ktoś nie zamierza grać w
najnowsze gry, ma takie wymagania że kupując nowy sprzęt w zasadzie nie ma
się co przejmować konfiguracją. Jakość wykonania też nie musi być
perfekcyjna, bo komputer taki będzie używany głównie w domu.

> Tanie laptopy też hałasują. A do desktopa starczy dać porządny wiatrak na
> proca, dobry zasilacz i masz cicho.

No tak, tak, ja to wiem. Przeciętny użytkownik komputera nie. On po prostu
chce mieć komputer. Jak widzi, że jego maszyna buczy, a kolega ma zwinnego
laptopa, który mu nigdzie nie zawadza i wszędzie może się z nim wyłożyć, to
przy cenie 2 tys. robi się ciekawa alternatywa.

> I laptop stoi cały czas w tym samym miejscu.

Mój laptop w ogóle nie ma stałego miejsca w domu, ciągle leży gdzieś
indziej ;)

Ja ogółem nie neguję, że desktopy w relacji cena/wydajność są dużo lepsze
od laptopów, ale przy niższej cenie tych ostatnich naprawdę wielu ludzi nie
potrzebujących maksymalnej wydajności i pracy przez 10h dziennie może
wybrać laptop.
Zwłaszcza gdy metr mieszkania, na którym stanie biurko pod desktopa potrafi
kosztować 8 tys ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net