Re: Bad sektory a gwarancja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 03 Jun 2008 - 21:45:11 MET DST
Message-ID: <1bjsk1439ya47$.dlg@kwinto.prv>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Tue, 3 Jun 2008 21:19:03 +0200, Latet napisał(a):

>> Hm. W takim razie może warto byłoby wykonać pełen test przy pomocy
>> programu diagnostycznego producenta? Taki, żeby porządnie przetestował
>> mechanikę. Polecam też programik HDDScan
>> http://hddguru.com/content/en/software/2006.01.22-HDDScan/, działa spod
>> Windows i potrafi zainicjować pełen test SMART offline.
>
> Dzięki, bardzo fajny i wygodny! Robi pod Windows to co MHDD pod dosem.
> Ale i tu i tam nie wiem jak interpretować te przedziały czasowe (zakładka
> "MAP").
> Mam pojedyncze zielone - czy to już patologia?

Nie, skąd. Ja bym się cieszył, gdyby to były tylko pojedyncze punkty
;-). Ale czerwone mogą już sugerować słabsze miejsca na talerzach. Poza
tym po zakończeniu testu możesz przyjrzeć się końcowemu wykresowi
graficznemu czasu dostępu do talerzy, czy są jakieś miejsca gdzie dysk
wyraźnie zwalnia.
 
> Co robi test smart offline? trwa potwornie długo - czym się różni od
> zwykłego skanowania (MAP)?

Testuje mechanikę i męczy sektory.

-- 
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki
Received on Tue Jun 3 21:50:09 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 03 Jun 2008 - 21:51:02 MET DST