Re: Laptop- najdłuższa praca na baterii

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Fri 30 May 2008 - 17:16:56 MET DST

> Kupuję nowego laptopa.
>
> Na co zwrócić uwagę (konfiguracja), żeby uzyskac czas pracy na baterii jak
> najdłuższy?
>
> Matryca 15.4" (1280x800 czy 1680x1050?)

Na temat matrycy wypowiedziałem się w odpowiedzi na post użytkownika o nicku
Cez_134.
Sądzę, że im wyżsa rozdzielczść tym wyższe zużycie energi, może zrost z
powodu liczby pikseli być nieielki ale dodatkowo dochodzi większe
obciążeniekty graficznej.

> HDD 5400 obr

Mam HDD 7200obr/min firmy Hitachi i pobiera on 1,1A, posiadam też HHD
5400obr/min firmy Segate i on pobiera on 0,495A.

> Czy zintegrowana karta graficzna Intel zżera mniej energii od Quadro 140?
> Jaka to będzie oszczędność?

Quadro 140 zużywa aż 12W sądzę, że może to być conajmniej dwa razy więcej
niż w X3100.
Ogólnie Quadro 140 jest cienka bo posiada magistralę pamięci o szerokości
zaledwie 64bit.
Ja kupiłem Quadro 140 ale drugi raz bym tego nie zrobił.

> Po cichu myślę o T61...

Pozostaje jeszcze procesor ale tu to raczej praktyków trzeba spytać bo
przeglądając http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_power_dissipation nie widać
znaczących różnic.

Jeśli chodzi o mobilność to polecam notebooki 12".
A jeśli już 15,4" to DELLA Latitiude bo nie wystaje z niego nawet największa
bateria, i dodatkowo we wnękę CD można włożyć większą baterię niż w T61.
Pozatym DELL jest bardziej solidny zarówno pod względem kontrukcji jak i
gwarancji.

Ogólnie to żałuję zakupu mojego T61, same problemy mi sprawia. Jakbym mia
kupić teraz to wolałbym dołożyć do 4500zł (T61) ok. 1200zł i kupić o takich
samych parametrach DELL-a D830 :-(

Pozdrawiam
Darek