Re: Dysk do laptopa

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 29 May 2008 - 18:52:04 MET DST

"audichi" napisał:

> Wstawiłbym nawet 120GB ale nie jestem pewien czy zadziała
> i czy warto taki kupować jak będę "widział" tylko 40GB.

Ty będziesz "widział" tylko to, co jest nadrukowane na dysku ;-)
BIOS będzie "widział" w najgorszym razie 128 GiB - bariera 32 GiB to już
zamierzchła przeszłość.
System operacyjny będzie "widział" albo tyle, ile BIOS mu sprzeda (np. małe
Windy), albo tyle, ile sam potrafi zaadresować (o ile BIOS wystawi mu
cokolwiek).
Generalna zasada jest taka, że jeśli BIOS "widzi" dyski powyżej 32 GiB, to
"zobaczy" także 60, 80 i 120 GB.

> Może ma ktoś jakieś doświadczenia?

Takie bardziej Puchatkowe, że "z Compaqami nigdy nic nie wiadomo" ;-)
To co napisałem powyżej sprawdza się z "normalnymi" desktopami i laptopami,
a Compaq swego czasu lubił powydziwiać...

JoteR