Re: Energooszczedny system

Autor: MM <spamtrap_at_amelek.gda.pl.invalid>
Data: Wed 28 May 2008 - 14:43:05 MET DST

Q <no@spam.pl> wrote:

> plyta z pasywnym chlodzeniem (ze zintegrowanym wszystkim co sie da),
> ale procesor to raczej amd (z tej oszczednej serii - be?)
> http://www.tomshardware.com/reviews/hardware-components,1685-7.html
> /ponoc cool & quiet lepiej oszczedza energie niz speedstep;

Tylko gdzie kupic te energooszczedne AMD (z TDP 35W)? Bo teoretycznie
istnieja na stronach producenta, ale w kilku sklepach nie znalazlem
by byly praktycznie do kupienia (albo byly, ale juz niedostepne), maja
tylko standardowe 65W (rozni sie jedna litera w oznaczeniu).

Stanelo zatem na Intelu z powodu jego dostepnosci - Celeron 420 BOX,
Gigabyte GA-G33M-DS2R. Z niedogodnosci tej plyty - przy zimnym CPU
wentylator stoi i piszczy alarm. Po okolo minucie startuje i w idle
ustala sie okolo 600 obr/min, wiec jest cicho.

Najslabszym elementem energooszczednosci pewnie i tak bedzie zasilacz
(kiepska sprawnosc przy malym obciazeniu), chyba ze szukac jakichs
starszych markowych mniejszej mocy i z pasywnym PFC (lub w ogole bez).
Dobrze, jesli uda sie zejsc ponizej 50W z sieci...

pozdrawiam
Marek