Jakie klocki do nowego zestawu?

Autor: Qlfon <rav_at_life.pl>
Data: Mon 26 May 2008 - 16:56:36 MET DST

Witam, niby moj komp jest ok, ale juz nie do pogrania w nowsze rzeczy.
Obecnie jest to kilkuletni Abit NF7s v.2 z mobilnym bartonem 2600 troche
podkreconym i pentagramem (bodajze 92) na sobie. 2GB ramu, jeden 80Gb WD
(ATA)i 250GB Samsung (SATA)jako HDD, nagrywarka CD (ATA)i nagrywarka DVD
(ATA) i zasialane toto jest Chieftecem DF 302 (360W)chyba, nie mam
pamieci do numerkow). Za obraz odpowiada Ati X800GTO a za dzwiek SB
Audigy badz Audigy 2:)
Komp glownie znajduje zastosowanie jako centrum multimedialne, duzo
muzyki (sluchanej i "tworzonej"), od czasu do czasu film, rzadko Office,
bardzo duzo netu i z koniecznosci malo grania.
Ta ostatnia kwestia popycha mnie do wymiany wnetrznosci. Glowne
zalozenie jest takie,ze mam spokojnie pograc w natywnej rozdzielczosci
mojego monitora (1680x1050) w nowe tytuly i przez najblizszy
rok/poltora. Glownei zalezy mi na Crysis, Assasin Creed itp. Szczegoly
nie musza byc ustawiane na max ale 40FPS byloby mile widziane.
Kolejna sprawa to komp nie ma pozerac 400W podczas pracy "biurowej"
czyli procek powinien byc chyba z tych nowoczesniejszych (45nm byloby
mile). Plyta glowna moglaby obslugiwac jakies zarzadzanie energia (czy
oprocz Gigabyte i Asusa ktos sie w takie cos bawi?) Gdyby jeszcze miala
dwa kanaly ATA to byloby bosko. Dzwiek mam an PCI wiec jakosc
zainstalowaengo kodeka mnie troche mniej interesuje bo i tak nie uzywam
wiecej niz dwoch kanalow. Ale jesli ktoras plyta ma na pokladzie lepszy
dzwiek w standardzie niz to co mam teraz to bedzie milo. ma dobrze grac
bo duzo slucham i "nie zniese" jakis przydzwiekow od rozpedzajacego sie
CD czy innego trzeszczenia:)
Uzywam W32 bitowego in XP wiec wiecej jak 3GB ram chyba nie bede tam
wsadzal, no chyba ze 3 beda chodzic wolniej niz 2 wiec wtedy wsadzi sie
4 i jeden bedzie "na kiedys"
Myslalem o czyms od Intela z serii e8*** i ktorejs z tych plyt glownych
na intelu P35 (bo DDR3 mnie nie interesuja):
MSI P35 NEO2-FR
ASUS P5K PRO
Gigabyte cos z serii GA P(lub EP) ale ejst tego tyle ze nie lapie sie
juz w tym.
Jest jeszcze Abit i DFI ale tego ostatniego boje sie ze wzgledu na
(podobno skomplikowany BIOS)
jakims wyjsciem jest tez AMD ale tam to juz zupelnie nie wiem co jest
grane. jesli maja cos cichego i nie pozerajacego mnostwa pradu w zamiast
za efekt cieplarniany w moim pokoju to chetnie sie zastanaowie i nad
tym. Oczywiscie "Value for money" jest b. istotnym czynnikiem.

Plyta powinna byc chlodzona pasywnie bo mam dobrze wietrzona duza bude
z czterema Fanderami (1x120 i 3x80). Idealnie by bylo gdyby miala
maksymalnie duzo portow USB na tylnuym panelu a nie na sledziu. Ma miec
dobra sekscje zasilania bo OC jak znam siebie bedzie. Bezproblemowy
montaz wydajengo i cichego chlodzenia na procesor bylby wskazany:)
Pamieci? najrozsadniejszym wyjsciem beda jakies 800 z potencjalem do
krecenia ale nie ekstremalnego.
Problemem jest grafika. Obecnie chyba dobrym wyjsciem jest 8800GT ale
nie mam pojecia ktora jest cichai ma jakies mozliwosci OC. Wypadlem z
rynku sprzetowego troche ostatnio.
No i zasilacz. Nie musi miec odpinanych kabli ale musi byc bezpieczny
dla sprzetu, byc cichy, nie skwierczec pod obciazeniem i miec wszystkie
potrzebne kabelelki w zestawie.
Pomozcie dobrzy ludzie:)
Zakupy bede robil pewnie w ktoryms z ponizszych sklepow, wiec idealanie
by bylo gdybym mogl jak najwiecej czesci kupic w jednym miejscu na raz.
http://www.microdirect.co.uk/
http://www.ebuyer.com/
http://overclockers.co.uk/
No chyba,z e ktos siedzacy po tej stronie Kanalu ma jeszcze jakies inne
propozycje sklepowe - chetnie poslucham
Z gory dzieki!

--
Qlfon, Bournemouth, UK