Re: monitor full HD od BenQ

Autor: Euro <euro_at_dev.de>
Data: Sun 25 May 2008 - 19:46:10 MET DST

przy takich ustawieniach masz coś takiego (jasność 80, kontrast 25):
http://hosting04.imagecross.com/image-hosting-02/2117Dscf3004.jpg

czyli utrata ponad 50% palety kolorów z 16.7 miliona, jeżeli godzisz się
żeby monitor za 1750zł wyświetlał o 50 % mniej kolorów niż konkurencyjne w
podobnej cenie to resztę punktów możemy zupełnie pominąć

powodem takiej sytuacji jest brak regulacji jasności lamp, gdyby była takowa
(jak w innych nawet marketowych LCD) to zmniejszasz jasność do 0 a kontrast
zostawiasz na fabrycznej wartości - efekt: ekran nie razi a masz wszystkie
kolory. Tymczasem wytrzymaj przy tym monitorze na ustawieniu 100% jasność
kontrast :) (defaultowo jest 80 i 50)

Twoje ustawienia 85 35 też uwazam za wysokie i muszisz mieć albo zdrowy
wzrok albo dodatkowo pozmniejszane kontrasty składowymi RGB lub w
sterownikach ;)

> Nie nie przebarwia. Gradient widoczny ale nie przesadnie.

hmm było cos takiego:
http://hosting04.imagecross.com/image-hosting-02/9877Dscf2996.jpg
każdy odcień zamiast być szary wskakuje w inną temperaturę, do tego powinno
być 256 stopni szarości a jest <100

to całkiem dobrze dlatego że nie ruszałeś jasności, gdybyś zjechał z
jasnością to przestajesz widzieć wszystkie 15 odcieni z tej strony

> Nie mam watomierza a mierzenie amperomierzem przy impulsowym zasilaczu
> mija
> się z celem.

podpowiem: ~100W non stop bez względu na ustawienia w menu, duża wada nie
tylko ze względu na koszty eksploatacji, lampy pracują na 100% mocy,
zużywają się szybciej, masz 3x gorszą czerń niż w innych podobnych LCD,
wszelkie nierówności podświetlenia są uwypuklane, większe prawdopodobieństwo
wystąpienia defektów w postaci pionowych linii (fizyczne odklejenie taśmy z
powodu przegrzania matrycy - były takie przypadki w tym modelu opisane na
hardforum)

Podobny monitor 24" na ustawieniach do pracy powinien zużywać około 40W.

> I tu mnie masz. W porównaniu z TN-ką jest różnica. Ale raczej widoczna w

gdyby monitor miał prawdziwą regulację jasności lamp nie było by problemu z
tzw smużeniem inwersyjnym będącym skutkiem operowania na bardzo niskim
zakresie kontrastu matrycy

> programach testowych. W grach jak wiesz gdzie i kiedy patrzyć to
> zobaczysz.
> W filmach (a do tego jest głównie używany) nie ma szans zobaczyć.

w filmach poprzez zawężenie palety barw obraz jest bardziej ziarnisty
szczegolnie na kiepskiej jakości divixach avikach + słaba czerń jak pisałem

> Ogólnie rzecz biorąc nie jest to monitor, który bym polecił dla grafika,
> ale w tej cenie do zastosowań domowych - w sam raz.

Tak ten monitor do tekstu, sporadycznego grania byłby ok, gdyby nie
kosztował tyle, w tej samej cenie lub niewiele większej mam sprzęt o klasę
lepszy.
Żeby nie było że nadaję na gatewaya to miałem dwa inne monitory tej firmy i
były bardzo dobre. Ten uważam za nieudany a ogromna ilość 2485 na polskim
rynku tylko potwierdza że są to masowe zwroty/returny poserwisowe z runku
USA.