Płyta ASUSa - slot pamięci przestał działać

Autor: Kuba D <sinner_at_toya.net.pl>
Data: Sat 24 May 2008 - 23:42:30 MET DST

Witam,
Jakiś czas temu zmieniałem kartę graficzną, a że mam chłodzenie wodne
(pasywne), musiałem wyjąć wszystko z obudowy. Robiłem to nie raz, z
zachowaniem ostrożności - niestety tym razem po ponownym montażu
przestały działać dwa (z czterech) sloty na DDR2.
Płyta to ASUS P5N-E SLI, po próbie uruchomienia PCSpeaker buczy
jednostajnie (a więc błąd pamięci) jeżeli tylko wsadzę pamięć w któryś z
tych dwóch slotów. Pamięci sprawne, działają w pozostałych dwóch
slotach. Przyjrzałem się bardzo dokładnie okolicom slotów, płyta wydaje
się być fizycznie nienaruszona.

Jako że pewnie nie da się już nic z tym zrobić (nie da? :) ), chciałem
spytać jak dużo tracę na wydajności, rezygnując z pamięci działającej w
trybie Dual Channel. (GEIL 2x1GB 800MHz, teraz działają w slotach 'po
jednej stronie', a więc single).

Szczerze mówiąc nie zauważyłem spadku wydajności w grach (Assassin's
Creed i demo GRID). Dobrze myślę, że różnica dual/single channel
zauważalna jest tylko przy specjalistycznych aplikacjach i w benchmarkach?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,
Kuba