Re: publiczne IP a router

Autor: Animka <animka_at_to.nie.ja.wp.pl>
Data: Sat 24 May 2008 - 21:14:24 MET DST

W dniu 2008-05-24 11:23 Zbigniew pięknie wystukał/a:
> To niedobrze, bo dostawca internetowy nie podaje jak to ustawić. Jeśli
> źle ustawi się na przykład serwery DNS to komputer nie tylko straci
> dostęp do internetu ale też do routera. Bramka VOIP podłączona do
> routera też musi być przestawiona na stałe IP. W razie jakiegoś błędu w
> konfiguracji, bramki nie zresetujesz inaczej jak kodem przez telefon.
> Trezba skądś zdobyc dokładne dane od dostawcy jak ustawić stałe IP poza
> routerem i zdobyć skądś i przeczytać artykuł jak to ustawiać i jakie
> mogą być z tym problemy.

Przeczytaj może instrukcję do swojego routera/jak go skonfigurować.
Trzeba w Połączeniach Lokalnych ustawić na "Uzyskaj adres serwera IP i
DNS automatycznie. We właściwościach swojej karty sieciowej wpisać MAC-a.
Wejść na stronę do konfiguracji swojego routera (może być nawet
wyłączony) i tam ustawić dwie, trzy opcje.
Bramka VOIP (jak router jest dobrze skonfigurowany) po podłączeniu sama
rozpozna ustawienia.
Trzeba dokupić jeszcze jeden kabel do internetu. Muszą być dwa.
Przeczytaj instrukcję swojego dostawcy VOIP oraz instrukcję konfiguracji
i podłączenia swojego routera.

--
animka