Re: czy można tak używa RAID 1?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 22 May 2008 - 21:33:36 MET DST

Mariusz Kruk schrieb:
> epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Piotr Wozniacki"
>
> Jeśli kontroler macierzy (niezależnie od tego, czy jest to proces w
> systemie operacyjnym, czy kawałek krzemu) uzna, że jeden z dysków jest
> nieaktualny i należy go zaktualizować z dysku "prawidłowego", nie będzie
> się bawić w porównywanie, tylko na żywca zacznie kopiować dane z jednego
> dysku na drugi.

A to tez zalezy od kontrolera. Te sprytniejsze (czyli chyba tylko
programowe) potrafia synchronizowac tylko zmiany.

Tak dziala m.in. linuksowy DRBD (RAID-1 niiiby to jest wg. definicji,
choc z zalozenia na innych hostach; no i nikt tego RAIDem nie nazywa), i
dzieje sie to w sposob automatyczny.

Nie jestem pewnien, czy w podobny sposob nie zadziala linuksowy software
RAID, gdy uzywa sie bitmapy (choc robienie tu czegos takiego to juz
proszenie sie o klopoty).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org