Re: monitor 22 cale z matrycą błyszczącą

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.to_usun_at_a_to_wykasuj.onet.pl>
Data: Thu 22 May 2008 - 18:24:34 MET DST

> a zauważyłeś że błyszczące są tylko TNki???, z nasyceniem kolorów był
> zawsze
> problem na TN (i czernią)

Nie zauważyłem, ale też nie przyglądałem się zanadto. Nie jestem targetem
błyszczących ekranów.

> Nie widziałem jeszcze SPVA z szybą, tam nie potrzeba polepszaczy bo ta
> matryca jest fabrycznie dobra i świeci pięknie - tylko kosztuje 2x drożej
> od TN...
>
> Telewizory też są tylko na lepszych matrycach

Czy sugerujesz, że obraz w telewizorach LCD jest już tak perfekcyjny, że nie
wymaga żadnych dodatkowych polepszaczy?
Jakoś nie chce mi się wierzyć. Toż problemy z czernią LCD nie są wymysłem
polityków. Jeśli szyba tak świetnie ten problem rozwiązuje, to czemu jej nie
zastosować także w nie-TN?

Ciągle mam wątpliwości co do tych szyb. W dalszym ciągu skłaniam się ku
teorii, że:
1. szybę trudniej uszkodzić i łatwiej wyczyścić niż powłokę matową;
2. szyba swoim "blaskiem" sprawia wrażenie "bogatszego modelu" niż ekran
matowy - mój wzrok zawsze najpierw w sklepie pada na laptopy z błyszczącym
ekranem i to pomimo tego, że nigdy bym sobie takiego nie kupił;
3. "przy okazji" podkreśla się zalety szyby (przydymione szkło = lepsza
czerń) a na argument: ale przecież wszystko odbija się jak w lustrze -
zwolennicy szyb machają ręką i mówią, że się przyzwyczaili.