czy można tak używa RAID 1?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Thu 22 May 2008 - 11:10:39 MET DST

Zajmuję się profesjonalnie nagrywaniem i edyscją wideo HD. Nagrywam na
kartach pamięci Sony ExpressCard Pro (SxS).

Moje doświadczenie z macierzami dyskowymi jest ograniczone do tego, co
niejako automatycznie można skonfigurowac na płytach typu Asus P5W DH
Deluxe, używając dpstępnych to kontrolerów RAID. Mam natomiast taki
problem:

Posiadam poza desktopem tazke laptopa Sony Vaio a do niego kartę
ExpressCard
z dwma portami eSATA i włąsnym kontrolerem RAID (0 lub 1). Planuję
kupi dwa
dyski
zewnętrzne Seagate ProAgent Pro z wieloma interfejsami, w tym równiez
eSATA. Mój plan jest taki:

W miejscu nagrania, zrzucam materiał z kart SxS na laptop, a następnie
-
konfigurując owe 2 dyski jako RAID 1 - w jednej operacji kopiuję z
laptopa
na ten RAID1, mając 2 kopiee bezpieczeństwa. Po powrocie do studia,
jeden
dysk "na półkę", a drugi podłączam do edycyjnego PC poprzez jego port
eSATA.
Powinno działac.

Ale mam wątpliwośc, i tu proszę o pomoc: czy po użyciu jednego z
dysków
j.w., da się spowrotem skonfigurowac oba w RAID1 do współpracy z
laptoepem
tak, aby uniknąc długotrwałego odbudowywania macierzy? Kilka minut to
nie
proble, ale - przy pojemnosci 750GB kazdy dysk - gdyby miało to trwac
godzinami, to takie rozwiązanie jest niepraktyczne. Nie moge sam
sprawdzic,
zanim nie kupię!

Dodam, ze na jednym z dysków który planuję podłączac poedynczo (poza
RAID1)
nie będzie w zasadzie pisania nowych plików, tylko odczyt klipów
wideo.

Dzięki z góry