Re: Stan uspenia na A7N8X-E Del.

Autor: Zbigniew <zbigniew_at_gmail.com>
Data: Wed 21 May 2008 - 12:17:10 MET DST

Temperatura jest ta sama, ponieważ do zasilacza pasywnego poleca się
dziurkowaną obudowę. Firma YESiCO produkuje takie obudowy za 200 zł, jednak
nie umiem przekładać wszystkich części do nowej obudowy a największy problem
mam z panelem przednim, tam idzie dużo kabli których nie umiem podłączać,
więc żeby zaoszczędzić pieniądze na zawożenie do serwisu i taksówki razem z
zakupem obudowy 300 zł zrobiłem sam przeróbkę swojej obudowy na wzór obudowy
YESiCO. Z boku wyciąłem szlifierką kątową duży otwór na pół ścianki i
zasłoniłem go przymocowaną kilkoma śrubami siatką aluminiową o oczkach 2 x 4
mm stosowaną do zasłaniania paneli w samochodach. W obudowie nad zasilaczem
zrobiłem inaczej bo wierciłem dwie godziny kilkaset otworów 3 mm żeby ciepłe
powietrze wychodziło z niego łątwo przez otwory w obudowie komputera. Jako
główny HDD mam cichy 40 GB seagate, a drugi i trzeci HDD mam wyłączone.
Jeden z nich wyłączyłem programem revoSLEEP, drugi jest zewnętrzny USB
wyłączany włącznikiem mechanicznym. Jedynie bardzo duży radiator procesora
pentium 4 2,8 GHz wymaga chłodzenia wentylatorem, to jest jedyny wentylator
jaki mam, używam wentylatora noctua 12 cm, który ma maksymalnie 860 obr/min
a w nocy, gdy siedzę przy komputerze i jest cichutko w pokoju i słychać
trochę ten wentylator, mogę jeszcze ściszyć wentylator regulatorem
tranzystorowym speedfan 2 i wtedy prędkość wentylatora spada do 600 obr/min
i słychać wtedy tylko nieznacznie ten cichy dysk 40 GB.