Re: Dysk SATA II + nagrywaka SATA

Autor: Latet <latet_at_spam.pl>
Data: Tue 20 May 2008 - 00:46:52 MET DST

> Mam na płycie głównej 4 gniazda SATA II. Podłączyłem dysk twardy SATA II
> oraz nagryawrkę DVD SATA, Czy ma jakieś znaczenie w które gniazda te
> urządzenia są podpięte.

W trybie emulacji ATA może mieć znaczenie.
Np. u mnie miało (Gigabyte EP35-DS4). Musiałem przepiąć nagrywarkę
do innego gniazda, aby jej praca nie spowalniała transferów dysków twardych.
Najłatwiej w BIOS-ie patrzeć, czy wszystkie urządzenia są jako "Master".
Akurat w przypadku mojej płyty mogę miec 5 urządzeń Master i 3 Slave,
więc nie miałem problemu w optymalnym podłączeniu.

Pozdrawiam,

latet