Re: F-S Esprimo U9200 - ktokolwiek się tym bawił?

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Mon 19 May 2008 - 16:21:52 MET DST

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:g0rajn$1po$1@polsl.pl...
> Noszę się z zamiarem zakupu komputera ultramobilnego. Długi
> czas byłem absolutnie przekonany do ASUSa Eee PC 900 i cze-
> kałem na premierę tego modelu. Teraz jednak, gdy zaczyna być
> dostępny (w Polsce również) napadły mnie pewnego rodzaju
> wątpliwości, bo za w sumie niewiele wyższą cenę można mieć
> "zwykłego" peceta w formie wysoce mobilnej: Fujitsu-Siemens
> Esprimo U9200.
>
> Pytanie jednak: czy ktoś miał do czynienia z tym Esprimo?
> Specyfikację ma fajną, a cenę bardzo fajną jak na ten seg-
> ment rynku (chyba 90% notebooków 12" ma ceny od 3500 zł w
> [...]

No wiec jakies 2 miesiace temu mialem podobny problem. Po wstepnej selekcji
w gre wchodzily cztery komputery:
- wspomniany F-S U9200,
- Samsung Q45,
- MSI PR200,
- Acer TM nie pamietam modelu, jakies 6292 lub cos podobnego.

Przerylem cala siec (widziana przez Googla i MSN) az oczy mi wychodzily z
orbit i wnioski byly takie: w sumie wybralbym F-S gdyby nie okazalo sie ze
ma bardzo slaba baterie lub/i jest bardzo pradozerny (mimo ze to ta sama
platforma co pozostale!). Jego czas pracy to byla mniej wiecej polowa czasu
pracy Q45 i PR200 mimo ze we wszystkich przypadkach baterie mialy
porownywalna nominalna pojemnosc!

Potem odpadl Acer bo okazalo sie ze ma ciezki zasilacz a sam jest ciezszy
niz pisze producent (oba odpadly z ciezkim sercem bo maja matowa matryce).
Dlugo walczylem ze soba i w koncu wybralem MSI - Q45 "na macanie" mniej mi
sie spodobal (subiektywnie), byl 300 zl drozszy i mial Viste HP a MSI Viste
Bussines (tu moge zrobic downgrade do XP). Poza tym w MSI dostalem torbe i
myszke, ale najwazniejsze ze MSI najdluzej chodzi na baterii.

Uwaga jest tylko taka ze zazwyczaj producenci podaja mase (typu 1.8 kg) z
mniejsza bateria a do komputera dolaczaja wieksza i calosc wazy, troche
ponad 2 kg (w moim przypadku 2.05 kg).
MSI sprzedaje tez wersje kolorowe tego modelu z Vista Basic, 1GB RAM i
wolniejszym procesorem za mniejsze pieniadze (cos kolo 2700). Dla baterii to
nawet lepiej ;-)... jesli odpowiada ci kolorowa obudowa i biala klawiatura.

Komputer sprawuje sie jak narazie bez zarzutu.

Pzdr.,
uC