Re: DOSBox i pełny ekran na monitorze panoramicznym

Autor: Kajetan Staszkiewicz <vegetaBezSpamu_at_tuxpowered.net>
Data: Mon 12 May 2008 - 11:44:23 MET DST

Dnia sobota 10 maja 2008 22:49, z/svc napisał(a):

> W sterownikach do ATI (ATI Catalyst Control Center) pod pozycją
> 'Notebook Panel Properties' jest 'Attributes', a tam 'Panel Settings'.
> Są trzy opcje:
>
> Scale image - maintain aspect ratio
> Scale image - full panel size
> Use centered timings
>
> Odpal sobie pod Windowsem 'cmd', potem alt+enter (czyli full screen).
> Przy pierwszej opcji obraz jest rozciągnięty, czyli mamy sztuczną
> panoramę. Przy drugiej opcji to samo. Przy trzeciej obraz się nie
> powiększa, tylko zostaje sam na środku ekranu, ale nie jest to full
> [...]

Zdajesz się nie rozumieć problemu. "tryb tekstowy" czy DOS Box pracują sobie
w rozdzielczości o konkretnych proporcjach i tego nie przeskoczysz. 15 lat
temu praktycznie każdy miał w domu monitor 4/3 i rozdzielczości, w których
pracowały gry były często zaszyte w nich na sztywno (bo i ściśle określony
był zbiór rozdzielczości dostępnych na karcie graficznej) z czego wynikały
z góry ustalone proporcje 4/3. Więc albo obraz jest na środku (i są
zachowane proporcje) albo jest rozciągnięty na całą szerokość i proporcji
nie trzyma. Ewentualnie możnaby jeszcze zachować proporcje ucinając obraz
od góry i dołu, ale to już na pewno by cię nie satysfakcjonowało.

--
| pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD    |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |