Re: DOSBox i pełny ekran na monitorze panoramicznym

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sat 10 May 2008 - 22:49:00 MET DST

On Sat, 10 May 2008 18:14:00 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>wymuszania prawidłowych nie-panoramicznego proporcji obrazu
>przy połączeniu DVI, musisz atakować autorów DOSBoxa, by
>rozwiązali ten problem programowo.

W sterownikach do ATI (ATI Catalyst Control Center) pod pozycją
'Notebook Panel Properties' jest 'Attributes', a tam 'Panel Settings'.
Są trzy opcje:

Scale image - maintain aspect ratio
Scale image - full panel size
Use centered timings

Odpal sobie pod Windowsem 'cmd', potem alt+enter (czyli full screen).
Przy pierwszej opcji obraz jest rozciągnięty, czyli mamy sztuczną
panoramę. Przy drugiej opcji to samo. Przy trzeciej obraz się nie
powiększa, tylko zostaje sam na środku ekranu, ale nie jest to full
screen.

Pytanie teraz: co mogę zrobić, aby po alt+enter mieć full screen, ale
z zachowaniem proporcji?

Problem ten nie dotyczy tylko DOSBoxa, tylko ogóle trybów tekstowych i
dosowych.

--
z/svc