Ratunku! ¦wiruje mi komp przy odpalaniu!!!

Autor: Wojtek <rafiki_yakoWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 05 May 2008 - 18:00:52 MET DST

Witam i b³agam o pomoc! Je¶li to nie ta grupa, to proszê o poinformowanie
gdzie móg³bym napisaæ (jestem nowy tutaj, choæ nie jestem nowym u¿ytkownikiem
komputera).

Od pewnego czasu, czyli gdzie¶ tak od dwóch-trzech tygodni, mój komp przejawia
symptomy ze¶wirowania, które objawiaj± siê nastêpuj±co (mam Windows XP Home
Edition):

1) przy w³±czeniu kompa, podczas gdy on sobie tam my¶li, rozgrzewa siê etc.
pojawia mi siê komunikat:

CMOS Settings wrong: Press F1 to Run setup, Press F2 to load default values
and continue.

Je¶li wciskam F1 i wchodzê w Advanced Settings, to okazuje siê, ¿e wy¶wietla
siê kompletnie inna data i godzina od prawdziwej. Po ustawieniu daty i
godziny wszystko jest dobrze, ale tylko do nastêpnego wy³±czenia i ponownego
w³±czenia komputera. Daty i godziny nie mogê te¿ trwale ustawiæ w Panelu
Sterowania, ani po klikniêciu na ikonkê zegara w dolnym prawym rogu ekranu.

2) Czasem po kilku minutach, a czasem dopiero po kilku godzinach, komputer
samoczynnie mi siê resetuje lub te¿ zamyka mi siê Internet Explorer.

3) Kiedy otwieram du¿o grafiki w Internecie i/lub du¿o okienek albo zak³adek
(mam Internet Explorer 7.0), to po jakim¶ czasie po prostu system nie reaguje
na klikanie na linkach - nic mi siê nie chce otworzyæ, choæ kursor zmienia
odpowiednio kszta³t po najechaniu na link.

Dodam - bo mo¿e ma to istotne znaczenie - ¿e wszystkie te problemy (a tak¿e
kilka innych, które uda³o mi siê zlikwidowaæ) zaczê³y mi siê pojawiaæ po
zainstalowaniu Norton 360 wersja 1.3.1.6. (wcze¶niej mia³em Norton Internet
Security). Wówczas nast±pi³o (ale dopiero po kilku dniach u¿ytkowania)
rozregulowanie systemu. Zg³osi³em to do obs³ugi technicznej Nortona, gdzie
poinstruowano mnie, jak mam ca³kowicie wyinstalowaæ tê wersjê i wykasowaæ
wszystkie pliki, a nastêpnie zainstalowaæ nowsz± wersjê 2.0, która nie
powoduje takich b³êdów. Tak te¿ zrobi³em i wiêkszo¶æ ró¿nych problemów
zniknê³a, ale powy¿sze dalej siê utrzymuj±. Niemo¿no¶æ ustawienia daty i
godziny sprawia jeszcze dodatkowo i ten k³opot, ¿e Norton krzyczy mi, ¿e
up³yn±³ mi okres subskrypcji (mimo, ¿e zosta³o go jeszcze 300 dni), bo
kalendarz pokazuje mi 2002 rok po w³±czeniu kompa. Niemniej ostatnio pierwsza
rzecz, jak± zrobi³em, by³o ustawienie w CMOS daty i godziny, a pomimo to
Norton 360 dalej krzyczy, ¿e subskrypcja up³ynê³a.

Co mam robiæ, aby przywróciæ w³a¶ciwe ustawienia? Pieprzn±æ komputerem o
¶cianê i oddaæ na z³om? Oddaæ do naprawy? Czy te¿ jest jakis sposób?

Z góry wielkie dziêki.

Pozdrawiam

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl