Re: laserowe urzadzenie wielofunkcyjne cz.b./drukarka kolorowa

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Thu 01 May 2008 - 03:19:03 MET DST

Użytkownik "gemini" <gemini@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości
news:fvb10n$g7q$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> hmm bycmoze kwestia tego ktore modele kolorowe zawieraja ktore czesci z
> cz/b.

Taka sytuacja to raczej rzadkość. Pisałem o jednakowych częściach w
drukarkach kolorowych i kolorowych kombajnach.

> Sam mam kyocere fs-3750 koszt jednej strony mono (sam toner - zakladajac
> oryginalny - 297.00 za 20.000 stron) = 0,015zl.

To chyba coś poleasingowego?

> a w tescie pcworlda (http://pcworld.pl/artykuly/54812_1.html) minimum jest
> to 0.05zl dla drukarki kosztujacej 4k zl - Nashuatec SPC 410DN
> Zeby sprawdzic
> Coprawda do niej tonera nie moglem znalesc, wiec zajmiemy sie drukarka
> na 2gim miejscu w kategorii cena/strone mono.
> Konica Minolta magicolor 2500W - toner czarny 309zl za 4500stron wg.
> Pcworlda koszt wydruku to 0.09zl a uwzgledniajac koszt jedynie tonera to
> wychodzi 0.068zl (domyslam sie ze od 2008 ceny tonerow poszly w dol). Co
> daje ponad 4x wiekszy koszt wydruku w porownaniu z kyocera.

Minolta napewno nie jest tania w ekslpoatacji.

> A np. koszt wydruku dla kombajnu Kyocera FS-1116MFP jest rowny 0,038zl
> Wiec chyba nadal ekonomiczniej bedzie kupic osobno kombajn mono i do tego
> kolor? Chyba ze akurat zadne tanie w eksploatacji nie byly uwzglednione w
> PCWK. Tylko kombajn tez jakis bardziej ekonomiczny by sie przydalo
> znalesc.. Ale tych modeli jest tyle ze chyba z miesiac czlowiekowi zajmie
> porownanie wszystkiego ;/

Koszt rzędu 4 grosze za stronę można w laserach kolorowych znaleźć dość
często. Fakt, może być gorzej z zamiennikami.

> W zasadzie tak, ale wtedy kserowanie jest utrudnione - wymaga komputera
> wlaczonego - podlaczenia skanera przez usb do komputera (chyba ze sa
> sieciowe? ) I podejrzewam ze bedzie duzo wolniejsze niz w kombajnie.

To jest cienka sprawa. Są skanery sieciowe i są takie kombajny, w których
skaner nie pracuje sieciowo. Mam tu namyśli taki numer, że z pulpitu skanera
wybierasz komputer do którego skan ma trafić.