Re: laserowe urzadzenie wielofunkcyjne cz.b./drukarka kolorowa

Autor: gemini <gemini_at_NO-SPAM.pl>
Data: Thu 01 May 2008 - 01:55:51 MET DST

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości
news:fvandr$lrv$1@news.dialog.net.pl...
> Użytkownik "gemini" <gemini@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości

> To prawda, ceny są wysokie bo sprzedaż mała. Odwrotnie do proporcji w
> atramentówkach - kombajny laserowe to margines.

> Zazwyczaj kombajny laserowe mają moduły drukarkowe wzięte z
> "jednofunkcyjnych" drukarek, więc nie może być mowy o różnych kosztach
> druku skoro najważniejsze części są takie same.
hmm bycmoze kwestia tego ktore modele kolorowe zawieraja ktore czesci z
cz/b.
Sam mam kyocere fs-3750 koszt jednej strony mono (sam toner - zakladajac
oryginalny - 297.00 za 20.000 stron) = 0,015zl.

a w tescie pcworlda (http://pcworld.pl/artykuly/54812_1.html) minimum jest
to 0.05zl dla drukarki kosztujacej 4k zl - Nashuatec SPC 410DN
Zeby sprawdzic
Coprawda do niej tonera nie moglem znalesc, wiec zajmiemy sie drukarka
na 2gim miejscu w kategorii cena/strone mono.
Konica Minolta magicolor 2500W - toner czarny 309zl za 4500stron wg.
Pcworlda koszt wydruku to 0.09zl a uwzgledniajac koszt jedynie tonera to
wychodzi 0.068zl (domyslam sie ze od 2008 ceny tonerow poszly w dol). Co
daje ponad 4x wiekszy koszt wydruku w porownaniu z kyocera.
A np. koszt wydruku dla kombajnu Kyocera FS-1116MFP jest rowny 0,038zl
Wiec chyba nadal ekonomiczniej bedzie kupic osobno kombajn mono i do tego
kolor? Chyba ze akurat zadne tanie w eksploatacji nie byly uwzglednione w
PCWK. Tylko kombajn tez jakis bardziej ekonomiczny by sie przydalo znalesc..
Ale tych modeli jest tyle ze chyba z miesiac czlowiekowi zajmie porownanie
wszystkiego ;/

> Z reguły podają, tylko nie na pierwszych stronach. Ale po co szukać po
> kątach, przeczytaj chociażby testy w PCWK.
>
> I dalej nie ma odpowiedzi do po co te dwa lasery. Przecież do skanowania
> można kupić skaner, niekoniecznie kombajn.
W zasadzie tak, ale wtedy kserowanie jest utrudnione - wymaga komputera
wlaczonego - podlaczenia skanera przez usb do komputera (chyba ze sa
sieciowe? ) I podejrzewam ze bedzie duzo wolniejsze niz w kombajnie.

pozdrawiam