Upgrade kompa - co kupic? - potrzebne LPT, COM, IDE

Autor: Ciacho <ciacho17_at_USUN_TOgo2.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:59:12 MET DST

Witam wszystkich!
Planuje wlasnie wymiane plyty glownej, procesora grafiki i pamieci w
moim dotychczasowym komputerze - mam na ten cel okolo 900-1000 zl.

Obecny komp to: Abit NF7-S, podkrecony ATHLON XP 2000+, 512 ram, GF3,
chieftec 360W, seagate 120gb, nagrywarka DVD NEC, DVD Asus.

Poniewaz chcialbym na razie pozostawic dysk twardy oraz nagrywarke na
IDE (oraz jesli starczy kanalow DVD-ROM) oraz mam drukarke na LPT
potrzebuje kupic plyte ktora posiada te wszystkie udogodnienia ;)
Przydalby sie rowniez COM ze wzgledow zawodowych oraz PS2.

Na razie kupilbym 1gb ramu a najwiekszym problemem pozostaje wybor
plyty glownej oraz producenta procesora - dotychczas zawsze bylem za
AMD.

Podstawowe pytanie brzmi wiec jaka plyta pod Intela spelni moje
wymagania i poza tym bedzie godne polecenia oraz na jaki procesor i
grafike sie zdecydowac.
Co do AMD wiem ze plyty asusa maja wiekszosc potrzebnych mi portow
ale zastanawiam sie ktorego producenta procesorow w tym przedziale
cenowym warto wybrac?

Na grafike planuje wydac okolo 250-400 zl - tak aby od czasu do czasu
dalo sie w cos nowszego pograc a za jakies kilka miesiecy wymienic na
cos mocniejszego jak bedzie taka potrzeba. Co w tej cenie ma dobry
stosunek cena/jakosc oraz mozliwosc obslugi DSUB oraz DVI (zbliza sie
wymiana monitora na LCD)

Zastosowanie komputera - internet, oprogramowanie wizualizacyjne,
autocad, czasami gry.

Pozdrawiam!
Marcin