Re: Zasięg routera Linksys WRT54GL

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:58:57 MET DST

Elminster pisze:
> Planuję kupić Linksysa WRT54GL. Co o tym sądzicie, czy to dobry wybór?

tak.

> Chcę umieścić router na 1 piętrze w jednym pokoju. Czy siła sygnału
> tego routera będzie wystarczająca, żeby Internet działał w 2 pokoju na
> tym samym piętrze? Na drodze sygnału będą 2 ściany (oddzielone
> korytarzem - korytarz 1 metr) łącznie jakieś 7 metrów do komputera i
> może 8-9 do laptopa. Ściany niezbyt grube.

Powinno dać sygnał. Ja mam WRT54GL na tomato i po drodze mam 2 ściany (kąt 45*).
Odległość router<->laptop to jakieś 11-12 m. Zresztą zależy też od sieciówki
laptopa. Na WPC54G v3 (broadcomm) negocjuje na 24 Mbps. TP-link WN510G (atheros)
negocjuje >36 Mbps (i ma silniejszy sygnał).

> Laptop ma wbudowany wi-fi, a przy PC mam kartę USB Asusa. Będzie to
> działać, czy będę mieć problemy ze zrywaniem połączeń?

Czemu kupujecie wifi na USB? Przecież to jakaś pomyłka.

> Miał ktoś ten router?

Nie. Wszyscy mają sprawny linksys. Tylko d-linki padają.