Re: Prośba o poradę - karta GFX

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:57:17 MET DST

Użytkownik "gordon" <ja@moj.komputer.w.dom.pl> napisał w wiadomości
news:00dd2585$0$25830$c3e8da3@news.astraweb.com...
> witajcie,
>
> Jestem posiadaczem leciwego już sprzętu, o takiej konfiguracji:
> - Duron 1,3 GHz
> - Abit KT7-A (RAID)
> - 1 GB SDRAM (133 MHz)
> - GF 440 MX (AGP 4x)
>
> Przymierzam się do zakupu laptopa, ale szkoda mi pozbywać się
> powyższego staruszka i chciałbym go lekko zmodernizować, tak
> żeby dało się pograć w mojego kochanego HL2 czy też jakieś
> troszkę nowsze od niego FPS'y.

Akurat HL2 ostro jedzie po procesorze. W czasie większej "rozwałki" z dużą
ilością przeciwnków framerate będzie znacząco spadać (może nawet poniżej
10fps). Kup nawet słabszą grafę (już R9600 Pro się dobrze sprawdza), ale
wymień CPU na jakiś A2400+ (2GHz, 512KB L2, FSB 266MHz)

> Chciałbym zmienić tylko i wyłącznie
> grafikę i zastanawiam się nad tymi modelami:
> ATI: 9800 PRO/XT, rodzina X700/X800
> nVidia: 7300 GT
>
> I teraz moje pytanie. Która z kart, przy tym procku, płycie
> i SDRAMach, będzie najsensowniejsza?

To zależy czy chcesz grać w 640x480 bez antyaliasingu, czy w 1600x1200 z
AAx8 (rozdzielczość i AA nie są zależne od procesora)

> Zdaję sobie sprawę
> z tego, które wersje DX obsługują poszczególne GPU, tylko
> zastanawia mnie czy mając słaby procesor i wolną pamięć
> będę w stanie wykorzystać silnik np. 7300, czy też spokojnie
> kupić coś z rodziny 9800?

Wszystkie będą działać w trybie DX9 w HL2.

> Aha, czy grafiki opisywane jako
> AGP 8x pójdą na wersji szyny 4x, czy też pojawią się problemy
> z napięciami?

Pójdą, ale zalecane jest mieć jakiś sensowny zasilacz.