Prośba o poradę - karta GFX

Autor: gordon <ja_at_moj.komputer.w.dom.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:57:13 MET DST

witajcie,

Jestem posiadaczem leciwego już sprzętu, o takiej konfiguracji:
- Duron 1,3 GHz
- Abit KT7-A (RAID)
- 1 GB SDRAM (133 MHz)
- GF 440 MX (AGP 4x)

Przymierzam się do zakupu laptopa, ale szkoda mi pozbywać się
powyższego staruszka i chciałbym go lekko zmodernizować, tak
żeby dało się pograć w mojego kochanego HL2 czy też jakieś
troszkę nowsze od niego FPS'y. Chciałbym zmienić tylko i wyłącznie
grafikę i zastanawiam się nad tymi modelami:
ATI: 9800 PRO/XT, rodzina X700/X800
nVidia: 7300 GT

I teraz moje pytanie. Która z kart, przy tym procku, płycie
i SDRAMach, będzie najsensowniejsza? Zdaję sobie sprawę
z tego, które wersje DX obsługują poszczególne GPU, tylko
zastanawia mnie czy mając słaby procesor i wolną pamięć
będę w stanie wykorzystać silnik np. 7300, czy też spokojnie
kupić coś z rodziny 9800? Aha, czy grafiki opisywane jako
AGP 8x pójdą na wersji szyny 4x, czy też pojawią się problemy
z napięciami?

Będę bardzo wdzięczny za opinie.

Pozdrawiam
gordon