Re: Bardzo maly komputer

Autor: K <kurt76_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:56:00 MET DST

Paweł <brop@wp.pl> napisał(a):

> Takie parametry to jak na moje potrzeby kosmos. Jakby bylo cos takiego na
> PII czy PIII to bym bral. Wystarczy mi najtansza konfiguracja pozwalajaca
> uruchomic Win2000, a nie jakies C2D czy Pentium M :)

podaje ci przepis na komputer wielkosci ~ 17*17*10 cm chlodzony biernie,
koszt ponizej 100 zl bez hdd, max pobor mocy oceniam szacunkowo na 30W,
srednio ponizej 20W - chodzi u mnie cos takiego:
- plyta glowna intel d810emu - format itx, 1*pci, 1*sdram 256 mb max, ide33,
ide 2,5', zinegrowana grafika, dzwiek, lan
- zasilacz mini atx z markowych hp o mocy 60-70W - wywalony wentylator,
chodzi od ponad roku i temp. jak przecietny zasilacz od laptopa
- cpu celeron 533-600 koniecznie seria 1,5V wylamujesz pin VID0 co powoduje,
ze jest zasilany napieciem 1,3V, na to wystarczy taki zwykly radiator o wadze
200-300 g, trzy testowane celerony 533 i 566 chodzily w pelnym stresie
calkowicie stabilnie radiator temperatura dochodzila do 68-70 C (krytyczna 80-
85 z tego co pamietam)
- dowolny dysk 2,5' (byle cichy)

dodatkowo ta plyta ma fajny zintegrowany uklad graficzny kompatybilny z DXVA
wiec bez problemu ciagnie DVD (dekoder dscaler lub inny kompaybilny z DXVA).