Re: Drukarka, mało używana: atrament czy laser

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:03 MET DST

W liście datowanym 5 stycznia 2008 (01:25:02) napisano:

> Bede drukowal okazjonalnie.
> Nie chcialbym byc jednak nie mile zaskoczony, gdy skonczy mi sie toner.

Nowy toner to wydatek ~150zł (praktycznie wszystkie tanie lasery
mają tonery w podobnych cenach), regenerowany to połowa z tego.

Wydajność cardridge z tonerem liczy się w tysiącach stron. Zastanów się,
jak często kupujesz ryzę papieru. Raz na rok? Jeżeli tak, to przy wydajności
cardridge rzędu 2500 stron wystarczy ci on na 5 lat. Całkiem prawdopodobne,
że zanim Ci się skończy toner, po prostu producent zaprzestanie już ich
produkcji. Niewykluczone też, że gdy ci się w końcu ten toner skończy,
to po prostu uznasz, że drukarka "jest już stara" i kupisz sobie nową,
bo ta Ci się już znudziła.

Inną kwestią jest, że gdy człowiek wie, że drukuje "prawie za darmo",
to jakoś częściej tą drukarkę uruchamia :).

> Nie wiem, czy w kazdym z tych modeli mozna regenerowac toner,

Nie znam tych modeli, ale z doświadczenia wiem, że regenerować da się
zawsze (choć czasami może się okazać, że trzeba w tym celu wywiercić otwór
w pojemniku i wsypywać tam proszek łyżeczką). Sęk w tym, że często nie
ma to sensu - to naprawdę będziesz robił rzadziej, niż raz do roku.
Prościej, i szybciej jest kupić regenerowany pojemnik, niż bawić się
z proszkiem, który przy okazji zapaprze Ci pół mieszkania.

> To nie jest kolejnosc. To jest ocena laika, kazdego z tych modeli.
> "Każdemu producentowi zdarzają się lepsze i gorsze modele" - dlatego
> zapytalem na grupie... moze ktos zna jakies konkretne "za" lub "przeciw"
> w odniesieniu do tych konkretnych sprzetow.

Żadnego z tych kombajnów nigdy na oczy nie widziałem, więc w tym Ci
nie pomogę. Z praktyki jednak wiem, że wszystkie tanie lasery oferują
bardzo podobne parametry. Wybierz ten, który jest najmniejszy,
najładniejszy i najlepiej Ci będzie pasował do biurka.

--
Pozdrawiam
 Yakhub