Re: laptop z hdd 7200 obr/min-który?

Autor: Darek <darek1980(ciach)_at_op.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:52:20 MET DST

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:flgvl2$kgj$1@news.lukawski.pl...

> Ja nie znam (nie interesowałem się). Jeżeli Ci na tym zależy, po prostu
> zmieniasz dysk i już (w zdecydowanej większości notebookow można zrobić to
> w kilka minut - kilka śrubek, nie zrywasz żadnych plomb). Zwróć jednaj
> uwagę czy nowy dysk nie będzie pobierał więcej prądu -> wpłynie to na czas
> pracy na baterii.
>
> Przyspieszenie można równie dobrze zyskać kupując większy dysk (zmniejsza
> to liczbę seeków przy operacjach dyskowych), a system najlepiej
> zainstalować na poczatku dysku.
>
> r.

Ja mam dla laptopy DELLA w którym czasami zmieniam dysk z 80GB FUJITSU 7200
obr/min na 120GB SEGATE 5400 obr/min. Pobór prądu to 1.1A i 0.495A to jakieś
30 minut z 4h różnicy w pracy na baterii. Laptopa wykorzystuję do aplikacji
biurowych i AutoCAD 2D i nawet jak pracuję z plikami ok. 20 - 50MB +
odnośniki to nie widzę różnicy w wydajności.
Wynika z tego, że niepotrzebnie przepłacałem przy zakupie wybierając dysk
7200 obr/min.

Pozdrawiam
Darek