Re: Problem z restartami w trybie 3-D

Autor: Kwodnik <kwodnik_at_polbox.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:50:17 MET DST

"trednu" <trednu@gmail.com> wrote in message
news:9e92e15f-1f30-43c4-b48c-3b71c04e29bf@e26g2000hsh.googlegroups.com...

>Na razie zasilacz zostaw w spokoju - napiecia sa jak najbardziej ok.
>Ten blad ktory dostajesz to bedzie 0x0000007F -
>UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP.
>Tap tap tap ... Microsoft kb : http://support.microsoft.com/kb/137539
>3 przyczyny:
>- uszkodzenie sprzętu na niskim poziomie, na przykład uszkodzenie
>pamięci (RAM) (albo zle timingi na pamieciach)
>- niedopasowane moduły pamięci
>- wadliwie działająca płyta główna
>Proponuje zebys sprawdzil na poczatek pamiec - zapusc memtesta na
>kilkanascie godzin i daj znac jak wyniki.
> [...]

Dziękuję za podpowiedź. Już zapoznałem się z błedem 7F (wczoraj wszystko
wygogliłem).
- Memtest przez 5 godzin jak na razie bez błedów,
- Chce jeszcze dzisiaj zapuścić Prime żeby sprawdzić procesor (jednak nieco
przetaktowany)

Pamięci od 2 producentów w konfiguracji 2x1024 (Kingstone) + 2x512
(Infineon) pracujące w trybie dual chanel 667MHz - jednostronne.

Znalazłem w sieci opis karty EN7900GS, że potrafi w szczycie pociągnąć aż
... 183W!!! Na opakowaniu karty w zaleceniach jest napisane, że potrzebuje
linii +12V 22A. Zasilacz Chieftec 400AA-101A ma wprawdzie 2 linie (14A+15A)
ale dając do tego HDD, DVD, C2D itp. łączna moc może nie starczyć.
Jeżeli dzisiaj test procesora wypadnie pomyślnie, jutro podłącze miernik do
wolnego molexa i sprawdzę co się dzieje. Będę wdzięczny za wskazówki, co
miernik musi pokazać, żeby być pewnym że zasilacz wyrabia, bądź nie wyrabia
z mocą.

pozdrawiam.
B.